Åbne HARDBALL-spil på Kronjyllands Hardballbane

Info omkring ÅBNE HARDBALL-spil på Kronjyllands Hardballbane

KØB BILLETTER TIL 2019 SPIL PÅ BANEN HER: https://no1hardball.dk/billetter/


 

Hvad gør Kronjyllandshardballbane unik?

Banen tilbyder spillerne et udfordrende og kuperet terræn.
Alle spil på banen er designet og tilspasset helt særligt, så de passer ind i banens filosofi, som hedder “TÆTTERE PÅ THE REAL DEAL”.
Der lægges stor vægt, at der for at vinde skal SAMARBEJDES, KOMMUNIKERES & LÆGGES TAKTIK.

Banen er bygget op som en gammeldags slagmark med CQB-elementer på en del af banen. Du finder:
– Skyttegrave
– Bunkere
– Vandløb
– Snigskyttehøje
– Sumpområde
– Træer og vild natur

Samt to overdækkede safezones med arbejdsborde, lys og strøm.
I den ene safezone er der desuden borde-/bænkesæt, hvor vi hver gang nyder frokost – enten medbragt eller den der kan købes i den lille kiosk 🙂

Banen er i besiddelse af en varevogn, som kl. 09:50 fragter spillernes udstyr med fra p-pladsen til safezone!
Det er GRATIS, men man er naturligvis også velkommen til selv at gå op med sit gear!

Hvilke dage og hvad tid spilles der?

Se alle spilledage her: https://www.facebook.com/groups/kronball/events/

Gamemodes

Gamemodes på Kronjyllands Hardballbane er ikke som du ser på andre baner. Nogle af dem har ligheder med de “almindelige”, men er twistet, så de opfordrer i højere grad til samarbejde, taktik og kommunikation.
Derfor oplever du ikke spil som “death match” eller almindeligt “CTF”.
De spil der kører på banen er:

Kill Confirm, capture the flag, medic

Overblik: Få fat i modstanderens flag og bring det tilbage til eget spawn. Når du bliver skudt, kan du blive genoplivet af en “bandage”. Et armbånd i gul farve, som alle spillere starter med et af hver – men brug dem varsomt. De kan IKKE genbruges.
Du har også mulighed for at “klappe” din modstander helt død – kræver ingen armbånd.
Holdet kan dog vinde ekstra armbånd ved at klappe en modstander ud med ubrugte armbånd.

ColorKey

Overblik: I hvert spawn hænger to hængelåse. Alle 4 hængelåse skal bruge samme nøgle til at åbne låsene op.
Til det, skal holdet have fat i nøglerne. Nøglerne er centralt placeret.
Der er 5 forskellige nøgler. Der er så 3 ens af hver af de 5 typer.
De 5 forskellige nøgler har hver især en farvekode – enten rød, gul, grøn, blå eller sort.
Holdene ved ikke på forhånd, hvilken af farverne, der er den rigtige til at låse låsene op. Det skal holdet selv finde ud af – og huske at kommunikere til sine medspillere, når man har forsøgt med en nøgle. Det er dog vigtigt, at der kommunikeres, så modstanderne ikke hører det – de skal jo have fat i de samme nøgler!

Når man bliver ramt, skal man vende tilbage til sit spawn. Her vil man skulle vente til der igen er “respawn”. Det er der hvert 5. minut. Respawn signaleres af en høj lyd. Herefter er man i live igen.
Det gælder altså om at udnytte, når der er færre spillre på banen, og man har mulighed for at rykke taktisk frem, så de af sine medspillere, der igen kommer i live, har mulighed for at rykke frem.

Time locked domination

Overblik: Hvert hold har fra start en jerry can i holdet farve, som skal placeres på et centralt placeret sted på banen – ofte en olietønde.
Spillet har en varighed på 15-20 minutter alt efter spillerantal og spillets gang.

Når man bliver ramt, skal man vende tilbage til sit spawn. Her vil man skulle vente til der igen er “respawn”. Det er der hvert 5. minut. Respawn signaleres af en høj lyd. Herefter er man i live igen.
Det gælder altså om at udnytte, når der er færre spillre på banen, og man har mulighed for at rykke taktisk frem, så de af sine medspillere, der igen kommer i live, har mulighed for at rykke frem.

King of the hill

Overblik: Et hold starter på “højen”. Et andet starter i et “A” spawn. Det gælder om for holdet på højen, at holde modstanderne væk, så længe som muligt. Det gælder omvendt om , for det angribende hold, at indtage højen hurtigst muligt!

Holdet der start på højen, har kun hver især det liv de starter med. Bliver man ramt, forlader man banen og går i safezone.

Det angribende hold kan, når de bliver ramt, gå tilbage i spawn og bliver med det samme i live igen.
Det gælder om for det angribende hold, at komme op på højen og få slået øverst på den placerede tønde. Der skal være 2 mand samtidig på tønden. Her stoppes tiden.

Efterfølgende bytter holdene side. Det hold der har indtaget højen hurtigst muligt, er det hold der har vundet!

Rescue the V.I.P

Overblik: Her gælder det om, at få bragt holdets VIP fra punkt a -> b. Dette skal gøre uden denne person bliver ramt.
Bliver holdet VIP dræbt, er missionen tabt, og holdet har tabt.

Det forsvarende hold har kun hver især det liv de starter med. Bliver man ramt, forlader man banen og går i safezone.

Det angribende hold har i safezone en spand med bandager (gule armbånd) svarende til det antal spillere de er på holdet – minus VIP. Bliver man ramt, går man tilbage i spawn, tager en bandage på (guld armbånd) og kan så igen gå på banen.
Når man kommer ned i spawn, og der ikke er flere gule armbånd tilbage, forlader man banen og kan ikke komme i live igen.

Paramedic

Overblik: Målet er at trænge ind i modstanderens spawn. Så snart én spiller har trådt ind i modstanderens spawn, er kampen slut!
Hvert hold udvælger:
2 x medics

MEDICS (markeres med et hvidt armbånd) har til sammen et antal bandager (gule armbånd) svarende til antallet af spillere på holdet. Medics er de eneste der kan genoplive medspillerne. Bandagerne kan IKKE genbruges.
Medics kan genoplive ved at returnere til spawn og vente på et hornsignal, der kommer hvert X minut afhængigt af antallet af spillere på banen.

Man kan klappe modstandere ud af spil, ved at klappe dem på overkroppen. Herefter skal disse spillere returnere til safezone.
Der må ikke skydes ind i eller ud fra spawn

Acqiure & Contain

Overblik: Banen får 3 centrale “områder”, som skal erobres. Hvert af holdene får 2 flag i holdets farve til at starte med
Kampen spilles over flere runder af 5 minutter hver. Kampen består af minimum 2 stk. 5-minutters runder.
Når de 5 minutter afsluttes, lyder en høj lyd. Herefter bytter holdene side. Kort efter starter kampen igen.
Hvis et hold ved en rundes udgang har placeret deres flag i 2 af de 3 områder – UDEN modstanderen samtidig også har et flag i en af disse, har holdet VUNDET spillet!

Når hver af de 5-minutters runder afsluttes, inspiceres det, hvilke flag der er flaceret i hvilke områder.
Har begge hold et flag i én af områderne, fjernes begge flag, holdene får dem igen, og kan igen placere dem i runden efter.
Hvis kun ét af holdene har et flag placeret i området, bliver flaget stående i runden efter!

Lyder alt dette indviklet? Bare rolig – når først man er i spillet, så kommer det hele meget naturligt, og det sætter sig lynhurtigt på rygraden!
Nogle spil køres fast hver gang, men der er rotation i andre. Nye spil kommer også løbende til!

Point Game

Dette er det afsluttende spil ved hver spilledag. Her er der mulighed for at vende hele stillingen på hovedet, hvis man er klygtig og spiller taktisk rigtigt.
Overblik: Det gælder om at stjæle armbånd fra modstanderne. Når man er ramt, bliver man stående med en arm i vejret.
Hvert 3. minut bliver der trykket i et horn. Denne lyd betyder, at man må gå tilbage til sit spawn. Herefter er man i live igen. Skulle der komme en modstander inden da og klappe én på armen eller skulderen, skal man aflevere sit ekstra udleverede armbånd, og man skal herefter forlade banen.
Spillet varer 10 minutter. Herefter blæses det af. Spillet kan stoppes før tid ved at stjæle modstandernes flag og bringe det tilbage til sit eget spawn. Denne handling giver 2-5 point afhængigt af antallet af spillere på banen.
Derudover kan man tage den centralt placerede dunk og bringe den tilbage til sit spawn. Dette giver 1-3 point afhængigt af antallet af spillere på banen.
Hvert erobret armbånd fra en modstander giver 1 point.

Her er der altså VIRKELIG mulighed for at jagte point, som i sidste ende kan give den endelige sejr på dagen.

*** OBS! I visse gamemodes kører vi med semi-only på 1,22-1,69 J ***

Kiosksalg

Kronjyllands Hardballbane har tilknyttet en lille kiosk, hvorfra der sælges et lille udvalg af hardball forbrugsvarer, snacks og drikkevarer.

  • Chokoladebarer
  • Kolde sodavand
  • Kolde vand
  • Kolde energidrikke
  • VARM FROKOST

Følgende sælges i begrænset omfang – det ANBEFALES at bestille på forhånd via denne side:

Forhåndsbestilling


  • Kvalitetskugler fra Nuprol, Guarder og Madbull
  • Gas i forskellige styrker (Grøn – Rød – Sort)
  • CO2-patroner
  • Nuprol silikone
  • Enola Gaye BURST røggranater
  • Enola Gaye BB frag garanater
  • Flashbangs

Dykkerflaske til påfyldning af mindre HPA-tanke tilbydes også. Dette SKAL meddeles dagen før! Pris pr. liter: 20 kr.

Priser

Entré med eget grej til rookiedag/hyggespil: 50 kr.
Leje af spillepakke (Gevær, kugler, maske, tasktisk vest, 2 magasiner og beskyttende handsker): 250 kr.

Entré med eget grej til heldagsspil: 200 kr.
(Køb et månedskort og få både hyggespil og heldagsspil til 200 kr. samlet)

6-månederskort: 1000 kr.

Udlejning

Lejevåben, maske, vest osv. SKAL bestilles på forhånd på forhånd. Skal bestilles SENEST dagen inden kl. 12.

Regler

VIGTIGT!! Læs vores regler her inden ankomst:

ALMINDELIGE REGLER: http://www.no1hardball.dk/khb/regler2018.pdf

JOULEREGLER: http://www.no1hardball.dk/khb/sikkerhedsafstande2018.pdf

*** BEMÆRK!! Der er kuglebegrænsning på banen i hvert spil. Disse kan ses under “sikkerhedsafstande”. ***